In het kort

De medewerker ICT support werkt bij of voor bedrijven waar gewerkt wordt met ICT. Dit maakt dat de werkomgeving heel breed is. Hij kan werkzaam zijn bij klein-, midden- en grootbedrijf, profit- en nonprofitorganisaties, (commerciële) bedrijven en (semi-)overheden. Afhankelijk van de omvang en/of inrichting van de organisatie zullen werkzaamheden waarbij de beginnend beroepsbeoefenaar de gebruiker ondersteunt veelal in een servicedeskomgeving plaatsvinden. De Medewerker ICT support voert alle werkzaamheden, die routinematig en standaard van aard zijn, in opdracht uit en houdt zich strikt aan de geldende regels, instructies en procedures. Wanneer iets afwijkt van de opdracht, overlegt hij direct met de leidinggevende.

Kerntaken en werkprocessen

Installeert en onderhoudt hardware, software en netwerk- en infrastructuuronderdelen

  • Installeert en onderhoudt software
  • Maakt devices gebruiksklaar
  • Monteert netwerk- en infrastructuuronderdelen

Handelt meldingen af

  • Lost meldingen op en escaleert meldingen
  • Neemt meldingen aan en registreert meldingen

Het ROC Kop van Noord-Holland mag zich officieel Microsoft School noemen en onderscheidt zich hierdoor van andere ROC’s.

Heb je vragen?

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met de heer J. Marbus.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: jmarbus@rockopnh.nl.

profielfoto

Wesley over Medewerker ICT support

“Misschien word ik zelfs ooit wel ICT-docent”

De 17-jarige Wesley Akkerman volgt de niveau 2 opleiding Medewerker ICT support. Een logische keuze volgens hem. Wesley: “Ik heb eerst de eenjarige Entreeopleiding gevolgd via het Startcentrum in Schagen. Ik wist al snel dat ik verder wilde in de techniek of ICT. Een keuze die niet moeilijk was want met een diploma in die richtingen is er altijd wel een baan te vinden. Tijdens mijn opleiding op het Startcentrum heb ik les gegeven in VR (virtual reality). Erg leuk om te doen!” Of in de toekomst lesgeven dan misschien iets is om te doen? “Dat zou zo maar kunnen”, aldus Wesley. “Ik ben een beetje de vraagbak van de klas, medestudenten weten me altijd te vinden. Ik ben sowieso voorlopig niet uitgeleerd en ga hierna door naar niveau 3. Ik hoop over vijf jaar een leuke baan in de ICT te hebben en wie weet; misschien word ik zelfs ooit wel ICT-docent.”