In het kort

Als leidinggevende bediening geef je leiding aan een team van gastheren en gastvrouwen en ben je verantwoordelijk voor alle werkzaamheden die in het restaurant worden uitgevoerd. Je bent het eerste aanspreekpunt voor gasten en personeel. Samen met je team zorg je ervoor dat het de gasten aan niets ontbreekt. Je bent verantwoordelijk voor je afdeling en schakel tussen werkvloer en management. In overleg met de leidinggevende keuken stel je de menukaart op. Daarnaast maak je de personeelsplanning, de afdelingsplannen en de rapportages aan het management. Je bewaakt de procedures en zorg je ervoor dat alle werkzaamheden volgens de regels goed worden uitgevoerd.

Inhoud

Kerntaken opleiding Zelfstandig werkend gastheer/-vrouw en Leidinggevende bediening*:

  • Serveren en bereiden van dranken en gerechten
  • Beheren en bestellen van voorraden
  • Voorstellen doen voor de samenstelling van de menu- en drankenkaart
  • Leidinggeven en beheerstaken uitvoeren

De kerntaken van de opleidingen op niveau 3 en 4 zijn gelijk. De werkprocessen verschillen. Tijdens de opleiding niveau 4 Leidinggevende bediening besteden we uiteraard veel aandacht aan de ontwikkeling van leidinggevende capaciteiten en managementvaardigheden.

Heb je nog vragen?

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met de heer P. Buis.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: pbuis@rockopnh.nl.

profielfoto

Mex over Leidinggevende bediening

“Werken in de horeca is gewoon mijn roeping!”

De 17-jarige Mex Hougardy werkt als sinds haar veertiende in de horeca en zit nu in het eerste jaar van de opleiding Leidinggevende bediening. Toch koos ze in eerste instantie niet voor de horeca. Mex: “Handhaving sprak me erg aan, maar ik kwam er al binnen een paar weken achter dat dit helemaal niet bij me past. Gelukkig kon ik nog switchen!” Mex kon terecht bij het bedrijf waar ze al werkte; de Rooie Kip in Hoorn. Een erkend leerbedrijf waar ze nu met veel plezier vier dagen per week werkt. Via haar huidige werkgever kan ze volgend jaar wellicht aan de slag in het Amstel Hotel in Amsterdam en daarna haar opleiding afronden in Hoorn. Mex ziet de horeca als haar roeping: “Tijdens de coronacrisis had ik een ander baantje achter de kassa bij een elektronicawinkel. Niks mis mee, maar toen de horeca weer open mocht, wist ik niet hoe snel ik weer terug moest. Werken in de horeca is echt het allerleukst!”