In het kort

Wanneer je je aanmeldt voor deze opleiding, word je ingeschreven op het hoofddossier: Finance Academy. Tijdens de opleiding volg je eerst een basisdeel. Daarna maak je een keuze voor een van de profieldelen medewerker evenementenorganisatie of medewerker marketing en communicatie.

Medewerker evenementenorganisatie
Als medewerker evenementorganisatie werk je bijvoorbeeld bij een evenementenbureau of op een interne afdeling die evenementen organiseert bij een groot bedrijf. Voordat een evenement kan plaatsvinden, moet er een hoop gebeuren. Je moet van alles regelen en over ieder detail nadenken. Van het inschatten van de kosten en het aanvragen van vergunningen tot het opstellen van het draaiboek en de werving. Wanneer het evenement plaatsvindt ben je vaak een soort van ‘vliegende keep’: je zorgt dat alles volgens plan verloopt en bedenkt oplossingen bij eventuele problemen. Flexibiliteit en creativiteit zijn dan ook belangrijke eigenschappen in dit vak, evenals uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

Medewerker marketing en communicatie
Als medewerker marketing en communicatie kun je uiteenlopende functies vervullen. Als marketingmedewerker help je bijvoorbeeld bij het opstellen en uitvoeren van operationele plannen zoals marketing- en verkoopplannen, waarbij je zo goed mogelijk de wensen van (mogelijke) doelgroepen probeert in te schatten, marktonderzoek doet en de markt in kaart brengt.

Als communicatiemedewerker houd je je meer bezig met de interne en externe communicatie: het schrijven van nieuwsberichten voor intranet of de eigen website, het maken van brochures of digitale nieuwsbrieven en het onderhoud van bijvoorbeeld Facebook of Twitter. Het belangrijkste daarbij is, dat je je kunt verplaatsen in de doelgroep. Uiteraard kun je goed overweg met de computer ben je in staat teksten te schrijven. Omdat je vaak aan meerdere projecten tegelijk werkt en te maken krijgt met deadlines, moet je goed kunnen organiseren en stressbestendig zijn.

Inhoud

  • Marketing en/ of communicatievraagstuk beoordeelt en oplost
  • Projectplan opstellen, uitvoeren en evalueren
  • Voorlichtings-, promotie en/of pr-materiaal ontwikkelt en beheert
  • Evenementenorganisatie
  • Uitvoeren van ondersteunende werkzaamheden op het gebied van personeelszaken
  • Meer bedenktijd nodig? Geen probleem! Zit je nu op het vmbo, volg je een van de profielen Economie en Ondernemen of Product en Dienstverlening en weet je nog niet precies wat je wilt? Dat is bij ons geen enkel punt. Als je je inschrijft voor één van de opleidingen op niveau 3 of 4 binnen het domein Economie en Administratie start je namelijk in een basisjaar. Zo volg je wel een opleiding in jouw richting en op jouw niveau, maar kun je nog verschillende kanten op.

Heb je nog vragen?

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met mevrouw E. Luijckx.
Telefonisch bereikbaar op (0223) 611 200.
E-mailen kan natuurlijk ook: eluijckx@rockopnh.nl.

profielfoto

Sam over Marketing & Communication Specialist

“Dingen organiseren zit in mijn DNA”

Toen Sam tijdens een open avond kwam voor voorlichting over een geschikte vervolgopleiding, wist ze nog niet goed wat ze wilde. Ze koos daarom voor een ‘algemene’, ‘brede’ opleiding waarmee je daarna nog alle kanten op kunt. Sam vertelt: “Ik heb eerst de opleiding Commercieel medewerker gedaan en ben daarna doorgestroomd naar niveau 4. Het werd Marketing, Communicatie én Evenementenorganisatie”, vertelt ze met nadruk. “En juist dat laatste is wat ik het allerleukst vind, ik heb dus geen spijt van mijn keuze voor deze opleiding. Zo is het tijdens mijn stage bij de Koninklijke Marine (tot februari) echt gaaf om mee te werken aan de organisatie van de Marinedagen die in 2021 worden gehouden. Na deze opleiding wil ik door naar een hbo-opleiding, bijvoorbeeld Hospitality en Eventmanagement.”